Wine Business Management

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The world of wine business is rapidly developing. A drink which for centuries was made and sold locally, primarily around the Mediterranean, is now produced... Lire la suite
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Résumé

The world of wine business is rapidly developing. A drink which for centuries was made and sold locally, primarily around the Mediterranean, is now produced around the world and has growing markets in places as diverse as East Asia, tropical Africa and North America. Yet despite this, no comprehensive text has been devoted to the full range of activities involved in managing the commerce of wine. This broad-ranging book covers every aspect of the management and marketing of wine: - It analyses the changing global context within which the wine industry operates, comprising economic and legal structures and varying attitudes to wine and the make-up of the industry.
- It considers how enterprises are best managed, including financial control, strategic planning leadership and human resources. - It investigates the key aspects of strategic marketing, such as branding, promotion and consumer behaviour. Of particular interest is the section which looks at four areas in which the wine business is rapidly changing: its relation to the hospitality industry, wine tourism, luxury and social media.
This allows the reader to place the chapters with a more traditional management focus into the new, globalised world of wine enterprise. The book is co-authored by some of the world's leading researchers and thinkers in the field of wine business, and includes contributions not just from Europe (including France, Italy, the UK and Cyprus) but also from North and South America and Australia.

Caractéristiques

  • Date de parution
    02/10/2014
  • Editeur
  • ISBN
    978-2-326-00052-0
  • EAN
    9782326000520
  • Présentation
    Broché
  • Nb. de pages
    270 pages
  • Poids
    0.48 Kg
  • Dimensions
    17,0 cm × 24,0 cm × 1,5 cm

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L'éditeur en parle

An introduction to management for the wine industry, targeted at both students and professionals.

À propos des auteurs

Steve Charters est professeur de marketing et directeur de la recherche de la School of Wine & Spirits Business (Groupe ESC Dijon-Bourgogne). Ses travaux de recherche s'intéressent particulièrement au lien entre le vin et le lieu de production, aux vins pétillants, aux notions autour de la qualité du vin, à la mythologie entourant la consommation de vin, aux motivations et à l'expérience de l'oenotourisme.
Il siège à de nombreux comités de lecture de revues académiques et fait partie des 300 membres dans le monde du prestigieux Institute of Masters of Wine. Jérôme Gallo est professeur associé d'économie et de stratégie et directeur de la School of Wine & Spirits Business (Groupe ESC Dijon-Bourgogne). Il a publié des travaux de recherche sur l'analyse structurale des organisations et la stratégie concurrentielle dans l'industrie multimédia.
Par ailleurs, il enseigne la macro économie et l'environnement économique des affaires à des managers/dirigeants d'entreprise dans le cadre de l'Executive MBA du Groupe ESC Dijon-Bourgogne. Enfin, il a contribué à deux autres ouvrages publiés chez Pearson : Principes d'économie, de John Sloman et Alison Wride et Economie de l'environnement et développement durable, de Tom Tietenberg et Lynne Lewis.

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