DNA Profiling : The Innovative Company - How to Increase Creative Ability in Businee

Isabelle Denervaud

,

Olivier Chatin

Note moyenne 
Isabelle Denervaud et Olivier Chatin - DNA Profiling : The Innovative Company - How to Increase Creative Ability in Businee.
Les auteurs explorent dans cet ouvrage une vision originale de l'innovation en entreprise, par une analogie avec l'ADN et ses quatre bases élémentaires.... Lire la suite
24,50 € Neuf
Définitivement indisponible
En librairie

Résumé

Les auteurs explorent dans cet ouvrage une vision originale de l'innovation en entreprise, par une analogie avec l'ADN et ses quatre bases élémentaires. Comme tout organisme vivant, l'entreprise dispose « génétiquement » des bases fondatrices d'une capacité à innover. Sous l'influence de l'environnement et de ses moments de discontinuité, ruptures douloureuses, révolutions industrielles et crises, cet ADN s'adapte pour survivre et mute.
L'entreprise développe alors de nouveaux comportements. Un des résultats en ce début du 21e siècle est l'apparition de l'entreprise hyperconnectée et de l'innovation maillée. L’ouvrage offre de multiples pistes aux décideurs pour accroître leur capacité à innover. Nourri de l’observation des grandes entreprises et d'une réflexion pluridisciplinaire, il alterne métaphores, analogies, analyses théoriques et illustrations concrètes, et donne la parole à ceux qui génèrent l’innovation : 3M, Air Liquide, Bouygues, BNP Paribas, Danone, Siemens, Vuitton...

Sommaire

  • DNA INNOVATION IN BUSINESS
    • The Actor Basa (A) and Innovation Profiles
    • The Ideation Base (I) and Creative Expression
    • The Emotion Base (E) and the Innovation Senses
  • THE ENVIRONNEMENT : DNA MATATION FACTORS
    • The Environnement : Bearer of Genetic Mutations
    • The Fist Factor : Discontnuity
    • The Second Factor : Historic Playing Fields
  • THE HYPERCONNECTED COMPAGNY IN AN ERA OF GRID-LIKE INNOVATION
    • The Individual : A Trigger for Genetic Mutation
    • The New (A) Base : The Extended Compagny and its New Roles
    • The New (C) Base : From Collaboration to Cooperation

Caractéristiques

  • Date de parution
    28/01/2011
  • Editeur
  • ISBN
    978-2-7440-7503-2
  • EAN
    9782744075032
  • Présentation
    Broché
  • Nb. de pages
    192 pages
  • Poids
    0.386 Kg
  • Dimensions
    17,2 cm × 24,0 cm × 1,3 cm

Avis libraires et clients

Avis audio

Écoutez ce qu'en disent nos libraires !

À propos des auteurs

Isabelle Denervaud is an associate director at BearingPoint, a leading business consulting firm, and in charge of Innovation and R&D Management. She graduated from France 's prestigious engineering college, École des Ponts ParisTech and ESSEC. For 15 years she has been working with international players in the telecom, media, leisure, utilities and new technologies sectors. Her marketing thesis dealt with the ability of major French companies to innovate.
Isabelle Denervaud has published over 70 articles, viewpoints, studies and white papers. Obvier Chaln is Ihe President of BearingPoint France SAS in charge of the France-Benelux region. Alter eaming a degree at HEC, he joined Arthur Andersen in 1979. In 1990 he became a partner andin 1994 founded the consulting branch, Andersen Business Consulting. During the summer of 2002 he supervised die transfer of Andersen's Business Consulting activities to BearingPoint.
Some 14 years alter its creation, the French branch has over 900 employees. Olivier Chatin presided over the French Innovation Management Trophies Jury since 2007. Phippe lenoine is CEO of LaSer, a Europeon customer relationship marketing company with over 9,000 employees a subsidiary of both BNPParibas and Galeries Lafayette. He is also a censor for Gdf-Suez, President and Founder of die "Forum d'Action Modernités" (Moderniy Action Forum) Foundation.
Canine MacDonald is a multilingual global communicator. Currendy based in the US, she Iransloted the original book published in France in August 2009.

Des mêmes auteurs

Vous aimerez aussi

Derniers produits consultés