Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession - E-book - Multi-format

Edition en anglais

Collectif

Note moyenne 
Highly qualified and competent teachers are fundamental for equitable and effective education systems. Teachers today are facing higher and more complex... Lire la suite
35,99 € E-book - Multi-format
Vous pouvez lire cet ebook sur les supports de lecture suivants :
Téléchargement immédiat
Dès validation de votre commande
Offrir maintenant
Ou planifier dans votre panier

Résumé

Highly qualified and competent teachers are fundamental for equitable and effective education systems. Teachers today are facing higher and more complex expectations to help students reach their full potential and become valuable members of 21st century society. The nature and variety of these demands imply that teachers, more than ever before, must be professionals who make decisions based on a robust and updated knowledge base. This publication presents research and ideas from multiple perspectives on pedagogical knowledge - the knowledge of teaching and learning - and the changing nature of the teaching profession.
It provides a modern account of teachers' professional competence, and how this relates to student learning. The report looks at knowledge dynamics in the teaching profession and investigates how teachers' knowledge can be measured. It provides precious insights into 21st century demands on teacher knowledge. This volume also offers a conceptual base for a future empirical study on teachers' knowledge.
It will be a useful resource for those interested in understanding the different factors underlying high quality teaching through examining and outlining the complexity of the teaching profession. In particular, this publication will be of interest to teacher educators, educational leaders, policy makers and the research community.

Caractéristiques

  • Date de parution
    21/02/2017
  • Editeur
  • Collection
  • ISBN
    978-92-64-27072-5
  • EAN
    9789264270725
  • Format
    Multi-format
  • Caractéristiques du format Mobipocket
    • Protection num.
      pas de protection
  • Caractéristiques du format ePub
    • Protection num.
      pas de protection
  • Caractéristiques du format Streaming
    • Protection num.
      pas de protection

Avis libraires et clients

Avis audio

Écoutez ce qu'en disent nos libraires !

À propos de l'auteur

Biographie de Collectif

La dite crise des « migrants » ou des « réfugiés » place les Etats européens au pied du mur, au pied de leur frontières du moins, et tant les puissances publiques que les citoyens de ces Etats se trouvent confrontés à la nécessité d'agir - et/ou confrontés à la paralysie de l'action. Dans ce contexte, l'« Hospitalité » - notion maintes fois étudiée, déjà présente dans l'Antituité, et qui reçoit alors, dans sa version "judéo-chrétienne", le sens d'un accueil sans condition de l'étranger comme tel, d'emblée rapporté au vulnérable - n'est plus affaire d'histoire culturelle et de pure spéculation théorique.
Et pourtant, demeure la nécessité de réactiver et de poursuivre une pensée de l'hospitalité qui ne cède pas au vertige d'un activisme spontané ni à celui d'une résignation face à l'ordre chaotique des choses existantes. Précisément, se pose la question de savoir si ce qui nous est transmis sous le nom d'« Hospitalité » - dans sa grande diversité et hétérogénéité - convient pour penser la singularité de la situation présente

Vous aimerez aussi

Derniers produits consultés

Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession est également présent dans les rayons

35,99 €