Human rights and a changing media landscape

Collectif

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  • Conseil de l'Europe

  • Paru le : 01/04/2013
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The media play a crucial role in the protection of human rights. They expose human rights violations and offer an arena for different voices to be heard in public discourse. Free, independent and pluralistic media are a core element of any democracy. However, the power of the media can also be misused to the extent that the very functioning of democracy is threatened. Some media outlets have been turned into propaganda megaphones for those in power.
Others have been used to incite xenophobic hatred and violence against minorities and other vulnerable groups. Now the phenomenon of social media presents us with a range of fresh challenges. Blogs, video and social networking sites have become a key forum for political debate and organisation - so much so that they have provoked counter-responses from some repressive states. While there is a need to ensure better protection of personal integrity in social media, the right to freedom of expression must not be undermined.
The purpose of this publication is to contribute to a more thorough discussion on media developments and their impact on human rights in a constantly changing media landscape. Eight experts were invited to contribute their personal assessments of trends and problems. They have not shied away from addressing controversial issues or providing far-reaching suggestions. Together their texts indicate that there is a need for stronger protection of media freedom and freedom of expression in Europe today.
These are clearly topics of paramount importance which demand serious public debate.
  • Date de parution : 01/04/2013
  • Editeur : Conseil de l'Europe
  • ISBN : 978-92-871-7199-3
  • EAN : 9789287171993
  • Format : E-Book multi-format
  • Nb. de pages : 208 pages
  • Caractéristiques du format Multi-format
    • Pages : 208
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Biographie de Collectif

Fondée à Paris par Harold L. Humes, Peter Matthiessen et George Plimpton en 1953, The Paris Review s'est assignée une mission éditoriale simple : « Cher lecteur - écrit William Styron dans une lettre inaugurale -je pense que The Paris Review devrait accueillir différents types de personnes entre ses pages : les bons écrivains et les bons poètes, d'autres moins prononcés. Tant qu'ils sont bons. » Décennie après décennie, la revue a contribué à faire connaître les écrivains importants du moment : Adrienne Rich, de même que Beckett, Philip Roth, V.
S. Naipaul, T. Coraghessan Boyle, Mona Simpson, Edward P. Jones, et Rick Moody y ont publié leurs premiers textes. En plus de mettre l'accent sur le processus créatif, les fondateurs de la revue ont trouvé une autre alternative à la critique, à savoir laisser les auteurs parler eux-mêmes de leur travail. Leurs réponses constituent certains des autoportraits les plus révélateurs de l'histoire littéraire.

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