Understanding Media Semiotics (Broché)

Marcel Danesi

Note moyenne : | 0 avis
Ce produit n'a pas encore été évalué. Soyez le premier !
  • Hodder & Stoughton

  • Paru le : 01/01/2002
  • 1 million de livres à découvrir
  • Livraison à domicile à partir de 0,01 €
  • Paiement sécurisé, débit à l'expédition
27,90 €
Neuf - Expédié sous 4 à 8 jours
Livré chez vous entre le 14 décembre et le 19 décembre
ou
Votre note
Media semiotics is a valuable method of focusing on the hidden meanings within media texts. This book offers students an in-depth guide to help them investigate and understand the media using semiotic theory. It assumes little previous knowledge of the field, avoiding jargon and explaining the issues step by step. The two basic features of the method used are the historical study of media and their genres and the analysis of the meaning structures that such genres encode. Semiotic analysis is sometimes seen as complicated and difficult to understand; Marcel Danesi shows that on the contrary it can greatly texts, from print media right through to the internet.
    • The mediated world
    • An outline of semiotic theory
    • Print media
    • Audi media
    • Film
    • Television
    • The computer and the internet
    • Advertising
    • Social impacts of the media
  • Date de parution : 01/01/2002
  • Editeur : Hodder & Stoughton
  • ISBN : 0-340-80884-5
  • EAN : 9780340808849
  • Présentation : Broché
  • Nb. de pages : 253 pages
  • Poids : 0.4 Kg
  • Dimensions : 15,5 cm × 23,2 cm × 1,8 cm

Biographie de Marcel Danesi

Marcel Danesi is Director of the program in semiotics and communication theory, University of Totonto, Canada.

Nos avis clients sur decitre.fr


Avis Trustpilot

Understanding Media Semiotics est également présent dans les rayons

Marcel Danesi - Understanding Media Semiotics.
Understanding Media Semiotics
27,90 €
Haut de page
Decitre utilise des cookies pour vous offrir le meilleur service possible. En continuant votre navigation, vous en acceptez l'utilisation. En savoir plus OK

Ne partez pas tout de suite...

Inscription newsletter