Intercultural learning in non-formal education: theoretical frameworks and starting points

Collectif

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  • Conseil de l'Europe

  • Paru le : 01/01/2012
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Intercultural learning has long held a central role in European youth work and policy, especially in international youth exchanges. The expectations placed on intercultural learning as a process, as an educational and social objective and, lastly, as a political attitude in relation to diversity remain fully relevant in Europe today. Several factors are necessary for the development of quality youth work, including the capacity to put knowledge and research to good use and, similarly, to present youth work in ways that actors in other social and policy fields can understand.
The work of the partnership between the European Commission and the Council of Europe in the field of youth in the areas of youth-worker training and of intercul¬tural dialogue - in particular the Euro-Mediterranean co-operation activities - has provided many examples of successful experiences in intercultural learning in youth work and of difficulties in communicating about such work. This essay by Susana Lafraya is a contribution to enlarging the circle of communication on intercultural learning experience through youth work.
The connections that she makes between non-formal learning, youth work and intercultural theory sum up much of what has been said in the youth work field in the past years. It is translated and published here with the intention of adding one more stone to the edifice of intercultural learning and non-formal education.
  • Date de parution : 01/01/2012
  • Editeur : Conseil de l'Europe
  • ISBN : 978-92-871-7330-0
  • EAN : 9789287173300
  • Format : E-Book multi-format
  • Nb. de pages : 51 pages
  • Caractéristiques du format Multi-format
    • Pages : 51
  • Caractéristiques du format Streaming
    • Protection num. : pas de protection
  • Caractéristiques du format PDF
    • Protection num. : pas de protection

Biographie de Collectif

Fondée à Paris par Harold L. Humes, Peter Matthiessen et George Plimpton en 1953, The Paris Review s'est assignée une mission éditoriale simple : « Cher lecteur - écrit William Styron dans une lettre inaugurale -je pense que The Paris Review devrait accueillir différents types de personnes entre ses pages : les bons écrivains et les bons poètes, d'autres moins prononcés. Tant qu'ils sont bons. » Décennie après décennie, la revue a contribué à faire connaître les écrivains importants du moment : Adrienne Rich, de même que Beckett, Philip Roth, V.
S. Naipaul, T. Coraghessan Boyle, Mona Simpson, Edward P. Jones, et Rick Moody y ont publié leurs premiers textes. En plus de mettre l'accent sur le processus créatif, les fondateurs de la revue ont trouvé une autre alternative à la critique, à savoir laisser les auteurs parler eux-mêmes de leur travail. Leurs réponses constituent certains des autoportraits les plus révélateurs de l'histoire littéraire.

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