1989 - Young people and social change after the fall of the Berlin Wall

Collectif

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  • Conseil de l'Europe

  • Paru le : 01/01/2012
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After the collapse of state socialism at the end of the 1980s, young people in Eastern Europe began to play a dramatically different role in society. Once cast as the vital, reinvigorating protagonists of the communist ideal, they emerged as promoters of democratisation and agents of a now hegemonic market system. Twenty years after the fall of the Berlin Wall in November 1989, an event symbolising both the lifting of the Iron Curtain and the end of the Cold War, an international seminar was held in Budapest to discuss how the opening of eastern European societies to western Europe and the world had changed the living conditions and experiences of young people growing up in the region.
This collection of essays, based on this seminar, examines the circumstances of young people in eastern Europe before and after 1989 from a variety of angles: their transition to adulthood; their living conditions; the scope they have for social participation; the way in which they construct their identities and constitute and represent current social realities; their cultures and genders; and the interplay of continuities and discontinuities around this historic watershed.
This book, which pays particularly close attention to the relationship between research, policy and practice, is an invaluable tool for anyone wishing to achieve a deeper understanding of young people in Eastern Europe today.
  • Date de parution : 01/01/2012
  • Editeur : Conseil de l'Europe
  • ISBN : 978-92-871-7538-0
  • EAN : 9789287175380
  • Format : E-Book multi-format
  • Nb. de pages : 207 pages
  • Caractéristiques du format Multi-format
    • Pages : 207
  • Caractéristiques du format Streaming
    • Protection num. : pas de protection
  • Caractéristiques du format PDF
    • Protection num. : pas de protection

Biographie de Collectif

Fondée à Paris par Harold L. Humes, Peter Matthiessen et George Plimpton en 1953, The Paris Review s'est assignée une mission éditoriale simple : « Cher lecteur - écrit William Styron dans une lettre inaugurale -je pense que The Paris Review devrait accueillir différents types de personnes entre ses pages : les bons écrivains et les bons poètes, d'autres moins prononcés. Tant qu'ils sont bons. » Décennie après décennie, la revue a contribué à faire connaître les écrivains importants du moment : Adrienne Rich, de même que Beckett, Philip Roth, V.
S. Naipaul, T. Coraghessan Boyle, Mona Simpson, Edward P. Jones, et Rick Moody y ont publié leurs premiers textes. En plus de mettre l'accent sur le processus créatif, les fondateurs de la revue ont trouvé une autre alternative à la critique, à savoir laisser les auteurs parler eux-mêmes de leur travail. Leurs réponses constituent certains des autoportraits les plus révélateurs de l'histoire littéraire.

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