The star of the levant - Grand Format

Edition en anglais

Note moyenne 
Josquin Barré - The star of the levant.
In an undetermined future, Armenia, Cyprus, Egypt, Iraq, Israel, ­Jordan, Kuwait, Kurdistan, Lebanon, Palestine, Syria and Turkey are the member States... Lire la suite
29,50 € Neuf
Expédié sous 2 à 4 semaines
Livré chez vous entre le 23 mai et le 6 juin
En librairie

Résumé

In an undetermined future, Armenia, Cyprus, Egypt, Iraq, Israel, ­Jordan, Kuwait, Kurdistan, Lebanon, Palestine, Syria and Turkey are the member States of the Community of the Levant since twelve or so years. Twenty-four experts chosen by the leaders of these twelve countries had secretly prepared its advent. How did they organize, articulate and develop their discussions and solutions ? How were their plans defined, and then realized ? Why did centuries of violence in the Near East come to a sudden end in a single night ? What have been the consequences ? A "report from the future" to meet actors of this renewal who reveal hitherto confidential facts, and to discover some of the achievements of the Community : its earthquake warning centre in Ani on the border between Turkey and Armenia, its capital city on the Golan Heights, the Aquarius Project and the underground pipework channelling water from the Red Sea to the Dead Sea, an ecumenical dialogue centre in the Sinai, etc.
And also an initiatory journey, inviting to wonder about the construction of the European Union. Translated from the 2nd French edition (2014)

Caractéristiques

  • Date de parution
    14/01/2014
  • Editeur
  • ISBN
    978-2-322-02770-5
  • EAN
    9782322027705
  • Format
    Grand Format
  • Présentation
    Relié
  • Nb. de pages
    480 pages
  • Poids
    0.798 Kg
  • Dimensions
    14,8 cm × 21,0 cm × 3,2 cm

Avis libraires et clients

Avis audio

Écoutez ce qu'en disent nos libraires !

À propos de l'auteur

Biographie de Josquin Barré

Fils d'un artiste peintre et petit-fils d'un architecte de Nantes (la ville natale de l'écrivain utopiste Jules Verne), Josquin Barré est tombé dans la marmite de la culture le jour de sa naissance à Paris en 1949. Cette prédisposition, utilement renforcée par une éducation nomade et cosmopolite, l'a naturellement orienté vers des formations et une carrière consacrées au service de l'industrie touristique.
Après en avoir exercé quelques-uns des nombreux métiers de l'accueil, de la production et de la vente de voyages et de séjours, il a ajouté à ses compétences une pratique constante de ceux de la communication, d'abord comme journaliste, puis comme chroniqueur dans la presse professionnelle de ce secteur. A partir de 1980, pressentant les mutations majeures qui résulteraient du mariage de l'informatique et des télécommunications, il est devenu consultant en tourismatique (un néologisme qu'il inventa), en organisation d'entreprises, de stratégies et de circuits de commercialisation du tourisme.
Conférencier et formateur, il est l'auteur du guide méthodologique Vendre le tourisme culturel, ouvrage de référence pour les responsables de collectivités territoriales, gestionnaires de patrimoine, promoteurs de projets et organisateurs d'animations et d'événements culturels. Josquin Barré, the son of a painter and grandson of an architect from Nantes (the home town of the writer Jules Verne), fell in the cauldron of culture the day he was born in 1949.
This predisposition, usefully complemented by a peripatetic and cosmopolitan education, naturally inclined him towards further education and a career in the tourism industry. He worked in a number of roles including hospitality, and the planning and sale of travel and holiday packages. He then added communication-based jobs to the range of his skills, first as a journalist and then as columnist in the industry's press.
From 1980, anticipating major changes that would result from the merging of the information technology and telecommunications, he became a consultant in tourismatics (a neologism that he invented) and in the fields of tourism organization, strategy and marketing channels. A speaker and trainer, he is the author of the methodological guide Vendre le tourisme culturel, a benchmark publication for local government executives, cultural heritage manage project promoters and event organizers.

Du même auteur

Derniers produits consultés

29,50 €