What images really tell us - The adoption of visual rhetoric in art, graphic design and advertisement - Grand Format

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Résumé

This publication analyses the meaning and construction of images, throughout history to present times, from the point of view of visual rhetoric. From advertising to graphic design, cinema and art, this book takes the reader on a journey of metaphors, metonymies, hyperboles and other rhetorical figures, which compose the visual language and the power of its meaning. By learning to identify them, and through examples of how they have been used, the reader will learn how to use and master the language of images.

Caractéristiques

  • Date de parution
    31/10/2019
  • Editeur
  • ISBN
    978-84-17656-04-1
  • EAN
    9788417656041
  • Format
    Grand Format
  • Présentation
    Broché
  • Nb. de pages
    269 pages
  • Poids
    0.765 Kg
  • Dimensions
    17,3 cm × 24,7 cm × 2,0 cm

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À propos de l'auteur

Biographie de Massimo Mariani

Massimo Mariani, diplômé en peinture à l'Accademia di Brera, a exposé dans de nombreuses galeries en Italie et dans d'autres pays. Il s'agit d'un auteur prolifique dont de nombreux ouvrages ont été publiés en italien sur des sujets très divers comme Freud et le subconscient, la représentation du féminin, des polars et de la poésie.

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