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A spare, sparkling tour de force about one woman's journey to becoming a cop. Sarah Jane Pullman is a good cop with a complicated past. From her small-town chicken-farming roots through her runaway adolescence, court-ordered Army stint, ill-advised marriage and years slinging scrambled eggs over greasy spoon griddles, Sarah Jane unfolds her life story, a parable about memory, atonement, and finding shape in chaos.
Her life takes an unexpected turn when she finds herself named the de facto sheriff of a rural town, investigating the mysterious disappearance of her predecessor - and the even more mysterious realities of the life he was hiding from his own colleagues and closest friends. In the tradition of James Crumley's The Last Good Kiss and Ivy Pochoda's Wonder Valley, this kaleidoscopic character study sparkles in every dark and bright detail - a virtuoso work by a master of both the noir and the tender aspects of human nature.
Sarah Jane
James Sallis, c'est une certaine manière d'écrire le noir, un croisé méditatif paysager, une ambiance feutrée, peuplée d'un passé dont on ne peut se défaire, une architecture parfaite de sentiments et réflexions intimes.
Par un souci pointu du détail où chaque chose trouve sa place, où chaque événement a lieu d'être, une vision éclairée de la psychologie, une justesse languide, la phrase de Sallis se prononce au crépuscule quand les cigales entonnent leur dernier chant.
Il possède l'art de créer des personnages immortels ; Sarah Jane Pullman est immortelle.
James Sallis est le rejeton ultime de Jim Thompson, un Smooth operator à la voix si singulière, unique, en ce sens qu'elle rebat les cartes du roman noir, poker silencieux, évitant avec noblesse les écueils du macabre facile et des larmes de désespoir, la violence y est distillée dans les recoins poussiéreux d'une vie de cahots et de fuite en avant.
En un mot : somptueux.