On perfect competition : definitions, usages and foundations - De la concurrence parfaite : définitions, usages et fondements

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Résumé

Au sommaire de ce numéro : On perfect competition : definitions, usages and foundations / Appropriation in a competitive theory of value / Price takers vs. great numbers : a critique of the Edgeworth-Walras convergence à la Debreu-Scarf / Negishi on Edgeworth on Jevon's law of indifference, Walra's equilibrium, and the role of large numbers : a critical assessment / Edgeworth on competition : a note on Franco Donzelli / Edgeworth on competition : a reply to Antoine Rebeyrol / On price-making contracts and economic theory : rethinking Bertrand and Edgeworth / Price taking as an asymptotic limit of strategic behavior / Competition : the ways to perfection / The perfection competition paradigm : evolving from its ambiguities.
(Numéro en anglais).

Caractéristiques

  • Date de parution
    01/01/2013
  • Editeur
  • ISBN
    978-2-336-00256-9
  • EAN
    9782336002569
  • Présentation
    Broché
  • Nb. de pages
    240 pages
  • Poids
    0.38 Kg
  • Dimensions
    16,0 cm × 24,0 cm × 0,1 cm

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