Aspects of Future Reference in a Pedagogical Grammar of English

Par : Michael Sharwood smith

Formats :

Définitivement indisponible
Cet article ne peut plus être commandé sur notre site (ouvrage épuisé ou plus commercialisé). Il se peut néanmoins que l'éditeur imprime une nouvelle édition de cet ouvrage à l'avenir. Nous vous invitons donc à revenir périodiquement sur notre site.
  • Réservation en ligne avec paiement en magasin :
    • Indisponible pour réserver et payer en magasin
  • Nombre de pages122
  • ISBN3-261-02384-8
  • EAN9783261023841
  • Date de parution01/12/1978
  • CollectionForum Linguisticum
  • ÉditeurLang & Cie (Herbert)

Résumé

This study sets out a theoretical approach to designing pedagogical grammars based on both psychological and linguistic principles in an attempt to devise a principled rather than electic way in which to select and present language data to the learner. These principles are illustrated by means of an investigation into verbal means of expressing future time in English and into suitable ways of presenting the relevant facts in a pedagogical grammar.
This study sets out a theoretical approach to designing pedagogical grammars based on both psychological and linguistic principles in an attempt to devise a principled rather than electic way in which to select and present language data to the learner. These principles are illustrated by means of an investigation into verbal means of expressing future time in English and into suitable ways of presenting the relevant facts in a pedagogical grammar.