Wie Menschenrechtsbildung gelingt. Theorie und Praxis der Menschenrechtspädagogik

Par : Oskar Dangl, Doris Lindner, Fred Berger, Wilfried Schubarth, Sebastian Wachs
Offrir maintenant
Ou planifier dans votre panier
Disponible dans votre compte client Decitre ou Furet du Nord dès validation de votre commande. Le format ePub est :
  • Compatible avec une lecture sur My Vivlio (smartphone, tablette, ordinateur)
  • Compatible avec une lecture sur liseuses Vivlio
  • Pour les liseuses autres que Vivlio, vous devez utiliser le logiciel Adobe Digital Edition. Non compatible avec la lecture sur les liseuses Kindle, Remarkable et Sony
Logo Vivlio, qui est-ce ?

Notre partenaire de plateforme de lecture numérique où vous retrouverez l'ensemble de vos ebooks gratuitement

Pour en savoir plus sur nos ebooks, consultez notre aide en ligne ici
C'est si simple ! Lisez votre ebook avec l'app Vivlio sur votre tablette, mobile ou ordinateur :
Google PlayApp Store
  • Nombre de pages223
  • FormatePub
  • ISBN978-3-17-036931-3
  • EAN9783170369313
  • Date de parution18/11/2020
  • Protection num.Digital Watermarking
  • Taille4 Mo
  • Infos supplémentairesepub
  • ÉditeurKohlhammer

Résumé

Human rights education is concerned with imparting knowledge and information about human rights; it is also concerned with tools and methods for human rights education for use in schools (and extracurricular) social practice. This volume provides a basic introduction to the aspects of education on human rights, education through human rights and education for human rights, with a focus on the school and teaching.
Issues of human rights education and ideas for specific ways of designing teaching practice are discussed in detail.
Human rights education is concerned with imparting knowledge and information about human rights; it is also concerned with tools and methods for human rights education for use in schools (and extracurricular) social practice. This volume provides a basic introduction to the aspects of education on human rights, education through human rights and education for human rights, with a focus on the school and teaching.
Issues of human rights education and ideas for specific ways of designing teaching practice are discussed in detail.