Traditionelles und Innovatives in der geistlichen Literatur des Mittelalters

Par : Jens Haustein, Regina Schiewer, Martin Schubert, Rudolf Kilian Weigand
Offrir maintenant
Ou planifier dans votre panier
Disponible dans votre compte client Decitre ou Furet du Nord dès validation de votre commande. Le format PDF est :
  • Compatible avec une lecture sur My Vivlio (smartphone, tablette, ordinateur)
  • Compatible avec une lecture sur liseuses Vivlio
  • Pour les liseuses autres que Vivlio, vous devez utiliser le logiciel Adobe Digital Edition. Non compatible avec la lecture sur les liseuses Kindle, Remarkable et Sony
Logo Vivlio, qui est-ce ?

Notre partenaire de plateforme de lecture numérique où vous retrouverez l'ensemble de vos ebooks gratuitement

Pour en savoir plus sur nos ebooks, consultez notre aide en ligne ici
C'est si simple ! Lisez votre ebook avec l'app Vivlio sur votre tablette, mobile ou ordinateur :
Google PlayApp Store
  • Nombre de pages504
  • FormatPDF
  • ISBN978-3-17-037053-1
  • EAN9783170370531
  • Date de parution15/05/2019
  • Protection num.Digital Watermarking
  • Taille2 Mo
  • Infos supplémentairespdf
  • ÉditeurKohlhammer

Résumé

In medieval literature, tradition and innovation are often closer together than it seems at first glance. Again and again, traditional things are presented as new so as not to be boring, or innovative things as highly traditional and source-bound so as not to be offensive. The relationship between tradition and innovation has always been precarious for all medieval literature, but it becomes highly problematic, even existential, for spiritual poetry and literature that is committed to the Word revealed in the Bible.
In medieval literature, tradition and innovation are often closer together than it seems at first glance. Again and again, traditional things are presented as new so as not to be boring, or innovative things as highly traditional and source-bound so as not to be offensive. The relationship between tradition and innovation has always been precarious for all medieval literature, but it becomes highly problematic, even existential, for spiritual poetry and literature that is committed to the Word revealed in the Bible.