The Beggar'S Opera

Par : Gay
Offrir maintenant
Ou planifier dans votre panier
Disponible dans votre compte client Decitre ou Furet du Nord dès validation de votre commande. Le format ePub protégé est :
  • Compatible avec une lecture sur My Vivlio (smartphone, tablette, ordinateur)
  • Compatible avec une lecture sur liseuses Vivlio
  • Pour les liseuses autres que Vivlio, vous devez utiliser le logiciel Adobe Digital Edition. Non compatible avec la lecture sur les liseuses Kindle, Remarkable et Sony
  • Non compatible avec un achat hors France métropolitaine
Logo Vivlio, qui est-ce ?

Notre partenaire de plateforme de lecture numérique où vous retrouverez l'ensemble de vos ebooks gratuitement

Pour en savoir plus sur nos ebooks, consultez notre aide en ligne ici
C'est si simple ! Lisez votre ebook avec l'app Vivlio sur votre tablette, mobile ou ordinateur :
Google PlayApp Store
  • Nombre de pages128
  • FormatePub
  • ISBN0-14-192039-4
  • EAN9780141920399
  • Date de parution31/07/2003
  • Protection num.Adobe DRM
  • Infos supplémentairesepub
  • ÉditeurPENGUIN

Résumé

The tale of Peachum, thief-taker and informer, conspiring to send the dashing and promiscuous highwayman Macheath to the gallows, became the theatrical sensation of the eighteenth century. In THE BEGGAR'S OPERA, John Gay turned conventions of Italian opera riotously upside-down, instead using traditional popular ballads and street tunes, while also indulging in political satire at the expense of the Prime Minister, Sir Robert Walpole.
Gay's highly original depiction of the thieves, informers, prostitutes and highwaymen thronging the slums and prisons of the corrupt London underworld proved brilliantly successful in exposing the dark side of a corrupt and jaded society.
The tale of Peachum, thief-taker and informer, conspiring to send the dashing and promiscuous highwayman Macheath to the gallows, became the theatrical sensation of the eighteenth century. In THE BEGGAR'S OPERA, John Gay turned conventions of Italian opera riotously upside-down, instead using traditional popular ballads and street tunes, while also indulging in political satire at the expense of the Prime Minister, Sir Robert Walpole.
Gay's highly original depiction of the thieves, informers, prostitutes and highwaymen thronging the slums and prisons of the corrupt London underworld proved brilliantly successful in exposing the dark side of a corrupt and jaded society.