The Asperger Syndrome for Teachers

Par : Bernhard J. Schmidt
Offrir maintenant
Ou planifier dans votre panier
Disponible dans votre compte client Decitre ou Furet du Nord dès validation de votre commande. Le format ePub protégé est :
  • Compatible avec une lecture sur My Vivlio (smartphone, tablette, ordinateur)
  • Compatible avec une lecture sur liseuses Vivlio
  • Pour les liseuses autres que Vivlio, vous devez utiliser le logiciel Adobe Digital Edition. Non compatible avec la lecture sur les liseuses Kindle, Remarkable et Sony
  • Non compatible avec un achat hors France métropolitaine
Logo Vivlio, qui est-ce ?

Notre partenaire de plateforme de lecture numérique où vous retrouverez l'ensemble de vos ebooks gratuitement

Pour en savoir plus sur nos ebooks, consultez notre aide en ligne ici
C'est si simple ! Lisez votre ebook avec l'app Vivlio sur votre tablette, mobile ou ordinateur :
Google PlayApp Store
  • Nombre de pages36
  • FormatePub
  • ISBN978-3-7504-7342-3
  • EAN9783750473423
  • Date de parution03/12/2019
  • Protection num.Adobe DRM
  • Taille154 Ko
  • Infos supplémentairesepub
  • ÉditeurBooks on Demand

Résumé

More and more teachers are confronted with autistic people as students. Next to the question "What is autism?" At school, the main task is to integrate the autistic students into the class community. Especially in the school environment, the benefits of a new social-psychological perspective become clear. With this perspective, not only the peculiarities of autistic people and the resulting difficulties, but also strengths and opportunities for promotion can be recognized. In a compact form, the Asperger syndrome and the school-relevant aspects are presented by means of this new approach.
More and more teachers are confronted with autistic people as students. Next to the question "What is autism?" At school, the main task is to integrate the autistic students into the class community. Especially in the school environment, the benefits of a new social-psychological perspective become clear. With this perspective, not only the peculiarities of autistic people and the resulting difficulties, but also strengths and opportunities for promotion can be recognized. In a compact form, the Asperger syndrome and the school-relevant aspects are presented by means of this new approach.