The Art of Learning and the Knowledge Tree. Toward a Cognitive Framework

Par : Hélène Trocmé-Fabre
Offrir maintenant
Ou planifier dans votre panier
Disponible dans votre compte client Decitre ou Furet du Nord dès validation de votre commande. Le format ePub protégé est :
  • Compatible avec une lecture sur My Vivlio (smartphone, tablette, ordinateur)
  • Compatible avec une lecture sur liseuses Vivlio
  • Pour les liseuses autres que Vivlio, vous devez utiliser le logiciel Adobe Digital Edition. Non compatible avec la lecture sur les liseuses Kindle, Remarkable et Sony
  • Non compatible avec un achat hors France métropolitaine
Logo Vivlio, qui est-ce ?

Notre partenaire de plateforme de lecture numérique où vous retrouverez l'ensemble de vos ebooks gratuitement

Pour en savoir plus sur nos ebooks, consultez notre aide en ligne ici
C'est si simple ! Lisez votre ebook avec l'app Vivlio sur votre tablette, mobile ou ordinateur :
Google PlayApp Store
  • Nombre de pages104
  • FormatePub
  • ISBN978-2-304-05298-5
  • EAN9782304052985
  • Date de parution23/03/2022
  • Copier CollerNon Autorisé
  • Protection num.Adobe & CARE
  • Taille1 Mo
  • Transferts max.6 copie(s) autorisée(s)
  • ÉditeurÉditions Le Manuscrit

Résumé

I, for one, am convinced that the essential role of all the educational actors, through a genuine presence to each other, is to enable the emergence of personal inquiry which contributes to the opening up of our learning space. It also sets in motion the co-actors, the learner and those who accompany that learner toward a place where it is possible to actualize their own potential. ... If inquiry is the true sap of the tree of knowledge and learning, the different actors in the educational setting can no longer do without it on their own journey.
I, for one, am convinced that the essential role of all the educational actors, through a genuine presence to each other, is to enable the emergence of personal inquiry which contributes to the opening up of our learning space. It also sets in motion the co-actors, the learner and those who accompany that learner toward a place where it is possible to actualize their own potential. ... If inquiry is the true sap of the tree of knowledge and learning, the different actors in the educational setting can no longer do without it on their own journey.