Sound Strategies

Par : Strange Attractor
Actuellement indisponible
Cet article est actuellement indisponible, il ne peut pas être commandé sur notre site pour le moment. Nous vous invitons à vous inscrire à l'alerte disponibilité, vous recevrez un e-mail dès que cet ouvrage sera à nouveau disponible.
Disponible dans votre compte client Decitre ou Furet du Nord dès validation de votre commande. Le format ePub protégé est :
  • Compatible avec une lecture sur My Vivlio (smartphone, tablette, ordinateur)
  • Compatible avec une lecture sur liseuses Vivlio
  • Pour les liseuses autres que Vivlio, vous devez utiliser le logiciel Adobe Digital Edition. Non compatible avec la lecture sur les liseuses Kindle, Remarkable et Sony
  • Non compatible avec un achat hors France métropolitaine
Logo Vivlio, qui est-ce ?

Notre partenaire de plateforme de lecture numérique où vous retrouverez l'ensemble de vos ebooks gratuitement

Pour en savoir plus sur nos ebooks, consultez notre aide en ligne ici
C'est si simple ! Lisez votre ebook avec l'app Vivlio sur votre tablette, mobile ou ordinateur :
Google PlayApp Store
  • Nombre de pages272
  • FormatePub
  • ISBN978-1-917319-02-7
  • EAN9781917319027
  • Date de parution07/04/2026
  • Protection num.Adobe DRM
  • Infos supplémentairesepub
  • ÉditeurStrange Attractor Press

Résumé

A vital new theory of popular music considered as political strategy, from Industrial to Britpop. Sound Strategies reframes popular music as a counter-ideological method. Reconsidering bands as a form of conceptual art project, the book contends that what we can learn from them goes beyond music production. Rather than exploring explicitly political music, it asks instead how cultural artefacts might perform politics.
Taking the 1990s as a point of rupture, a time when "a culture of margins collapsed around a center, " it considers how alternative music lost its oppositional status, becoming submerged in a new pluralism. Mining the varied histories of industrial music, minimal synth, indie, Britpop, and electroclash, and relecting on the work of Throbbing Gristle, Chicks On Speed, Stereolab, Mashina, Laibach, and the Manic Street Preachers amongst others, Sound Strategies considers new ways of listening to, thinking about, and making music as an artistic and political strategy.
A vital new theory of popular music considered as political strategy, from Industrial to Britpop. Sound Strategies reframes popular music as a counter-ideological method. Reconsidering bands as a form of conceptual art project, the book contends that what we can learn from them goes beyond music production. Rather than exploring explicitly political music, it asks instead how cultural artefacts might perform politics.
Taking the 1990s as a point of rupture, a time when "a culture of margins collapsed around a center, " it considers how alternative music lost its oppositional status, becoming submerged in a new pluralism. Mining the varied histories of industrial music, minimal synth, indie, Britpop, and electroclash, and relecting on the work of Throbbing Gristle, Chicks On Speed, Stereolab, Mashina, Laibach, and the Manic Street Preachers amongst others, Sound Strategies considers new ways of listening to, thinking about, and making music as an artistic and political strategy.