Kommunikation im Musikleben. Harmonien und Dissonanzen im 20. Jahrhundert

Par : Sven Oliver Müller, Jürgen Osterhammel, Martin Rempe
Offrir maintenant
Ou planifier dans votre panier
Disponible dans votre compte client Decitre ou Furet du Nord dès validation de votre commande. Le format PDF est :
  • Compatible avec une lecture sur My Vivlio (smartphone, tablette, ordinateur)
  • Compatible avec une lecture sur liseuses Vivlio
  • Pour les liseuses autres que Vivlio, vous devez utiliser le logiciel Adobe Digital Edition. Non compatible avec la lecture sur les liseuses Kindle, Remarkable et Sony
Logo Vivlio, qui est-ce ?

Notre partenaire de plateforme de lecture numérique où vous retrouverez l'ensemble de vos ebooks gratuitement

Pour en savoir plus sur nos ebooks, consultez notre aide en ligne ici
C'est si simple ! Lisez votre ebook avec l'app Vivlio sur votre tablette, mobile ou ordinateur :
Google PlayApp Store
  • Nombre de pages312
  • FormatPDF
  • ISBN978-3-647-30070-2
  • EAN9783647300702
  • Date de parution28/01/2015
  • Protection num.pas de protection
  • Taille2 Mo
  • Infos supplémentairespdf
  • ÉditeurVandenhoeck & Ruprecht

Résumé

How did the way people looked at music affect the interactions among different groups and individuals in the course of the 20th century? This volume presents a number of case examples from various musical genres and thus offers many insights into both general and genre-specific figurations of musical communication. This ranges from direct live acts to political productions, which cause inclusive and exclusive mechanisms to become active in communication processes taking place at various levels.
The contributions to this volume show how, and why, opportunities for communication arise during musical activities which can lead to either complete harmony or fierce dissonance.
How did the way people looked at music affect the interactions among different groups and individuals in the course of the 20th century? This volume presents a number of case examples from various musical genres and thus offers many insights into both general and genre-specific figurations of musical communication. This ranges from direct live acts to political productions, which cause inclusive and exclusive mechanisms to become active in communication processes taking place at various levels.
The contributions to this volume show how, and why, opportunities for communication arise during musical activities which can lead to either complete harmony or fierce dissonance.
Image Placeholder
Sven Oliver Müller, Cornelius Torp, Helmut Walser Smith, Benjamin Ziemann, Shulamit Volkov
E-book
89,00 €