Interrelations between Public Policies, Migration and Development - E-book - Multi-format

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Collectif

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Résumé

Interrelations between Public Policies, Migration and Development is the result of a project carried out by the European Union and the OECD Development Centre in ten partner countries: Armenia, Burkina Faso, Cambodia, Costa Rica, Côte d'Ivoire, the Dominican Republic, Georgia, Haiti, Morocco and the Philippines. The project aimed to provide policy makers with evidence on the way migration influences specific sectors - labour market, agriculture, education, investment and financial services, and social protection and health - and, in turn, how sectoral policies affect migration.
The report addresses four dimensions of the migration cycle: emigration, remittances, return and immigration. The results of the empirical work confirm that migration contributes to the development of countries of origin and destination. However, the potential of migration is not yet fully exploited by the ten partner countries. One explanation is that policy makers do not sufficiently take migration into account in their respective policy areas.
To enhance the contribution of migration to development, home and host countries therefore need to adopt a more coherent policy agenda to better integrate migration into development strategies, improve co-ordination mechanisms and strengthen international co-operation.

Caractéristiques

  • Date de parution
    17/02/2017
  • Editeur
  • Collection
  • ISBN
    978-92-64-26562-2
  • EAN
    9789264265622
  • Format
    Multi-format
  • Nb. de pages
    280 pages
  • Caractéristiques du format Multi-format
    • Pages
      280
  • Caractéristiques du format Mobipocket
    • Protection num.
      pas de protection
  • Caractéristiques du format ePub
    • Protection num.
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    • Protection num.
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Biographie de Collectif

La dite crise des « migrants » ou des « réfugiés » place les Etats européens au pied du mur, au pied de leur frontières du moins, et tant les puissances publiques que les citoyens de ces Etats se trouvent confrontés à la nécessité d'agir - et/ou confrontés à la paralysie de l'action. Dans ce contexte, l'« Hospitalité » - notion maintes fois étudiée, déjà présente dans l'Antituité, et qui reçoit alors, dans sa version "judéo-chrétienne", le sens d'un accueil sans condition de l'étranger comme tel, d'emblée rapporté au vulnérable - n'est plus affaire d'histoire culturelle et de pure spéculation théorique.
Et pourtant, demeure la nécessité de réactiver et de poursuivre une pensée de l'hospitalité qui ne cède pas au vertige d'un activisme spontané ni à celui d'une résignation face à l'ordre chaotique des choses existantes. Précisément, se pose la question de savoir si ce qui nous est transmis sous le nom d'« Hospitalité » - dans sa grande diversité et hétérogénéité - convient pour penser la singularité de la situation présente

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