Designing Games. A Guide to Engineering Experiences

Par : Tynan Sylvester

Formats :

Définitivement indisponible
Cet article ne peut plus être commandé sur notre site (ouvrage épuisé ou plus commercialisé). Il se peut néanmoins que l'éditeur imprime une nouvelle édition de cet ouvrage à l'avenir. Nous vous invitons donc à revenir périodiquement sur notre site.
Disponible dans votre compte client Decitre ou Furet du Nord dès validation de votre commande. Le format Multi-format est :
  • Pour les liseuses autres que Vivlio, vous devez utiliser le logiciel Adobe Digital Edition. Non compatible avec la lecture sur les liseuses Kindle, Remarkable et Sony
Logo Vivlio, qui est-ce ?

Notre partenaire de plateforme de lecture numérique où vous retrouverez l'ensemble de vos ebooks gratuitement

Pour en savoir plus sur nos ebooks, consultez notre aide en ligne ici
C'est si simple ! Lisez votre ebook avec l'app Vivlio sur votre tablette, mobile ou ordinateur :
Google PlayApp Store
  • Nombre de pages416
  • FormatMulti-format
  • ISBN978-1-4493-3792-6
  • EAN9781449337926
  • Date de parution03/01/2013
  • Protection num.NC
  • Infos supplémentairesMulti-format incluant PDF sans p...
  • ÉditeurO'Reilly Media

Résumé

Ready to give your design skills a real boost? This eye-opening book helps you explore the design structure behind most of today's hit video games. You'll learn principles and practices for crafting games that generate emotionally charged experiences-a combination of elegant game mechanics, compelling
Ready to give your design skills a real boost? This eye-opening book helps you explore the design structure behind most of today's hit video games. You'll learn principles and practices for crafting games that generate emotionally charged experiences-a combination of elegant game mechanics, compelling fiction, and pace that fully immerses players. In clear and approachable prose, design pro Tynan Sylvester also looks at the day-to-day process necessary to keep your project on track, including how to work with a team, and how to avoid creative dead ends.
Packed with examples, this book will change your perception of game design. - Create game mechanics to trigger a range of emotions and provide a variety of play - Explore several options for combining narrative with interactivity - Build interactions that let multiplayer gamers get into each other's heads - Motivate players through rewards that align with the rest of the game - Establish a metaphor vocabulary to help players learn which design aspects are game mechanics - Plan, test, and analyze your design through iteration rather than deciding everything up front - Learn how your game's market positioning will affect your design