Anselm Ernst (né en 1944) a enseigné la pédagogie de la musique à la Musikhochschule de Freiburg, dans le cadre du cursus de formation des enseignants. Ses recherches théoriques portent notamment sur la didactique du cours d'instrument et de chant, sur la pédagogie de groupe et sur le training mental.
Music studybook
Lehren und Lernen im Instrumentalunterricht. Ein pädagogisches Handbuch für die Praxis
Par : Formats :
Actuellement indisponible
Cet article est actuellement indisponible, il ne peut pas être commandé sur notre site pour le moment. Nous vous invitons à vous inscrire à l'alerte disponibilité, vous recevrez un e-mail dès que cet ouvrage sera à nouveau disponible.
- Nombre de pages232
- PrésentationBroché
- Poids0.561 kg
- Dimensions17,0 cm × 24,0 cm × 0,0 cm
- ISBN3-7957-8718-1
- EAN9783795787189
- Date de parution01/01/2000
- ÉditeurSCHOTT
Résumé
Presented in an updated new edition, this textbook establishes for the first time a general theory of instrumental teaching, describing aims, learning contents and teaching methods on interdisciplinary lines and providing a wealth of detailed practical suggestions. The reader gets essential information on the creation of the teacher-pupil relationship, body language behaviour in the lessons and the encouragement of learning processes.
Instrumental group lessons are dealt with in a detailed chapter. The book thus presents the central aspects of educational professionalism in a comprehensive manner.
Instrumental group lessons are dealt with in a detailed chapter. The book thus presents the central aspects of educational professionalism in a comprehensive manner.
Presented in an updated new edition, this textbook establishes for the first time a general theory of instrumental teaching, describing aims, learning contents and teaching methods on interdisciplinary lines and providing a wealth of detailed practical suggestions. The reader gets essential information on the creation of the teacher-pupil relationship, body language behaviour in the lessons and the encouragement of learning processes.
Instrumental group lessons are dealt with in a detailed chapter. The book thus presents the central aspects of educational professionalism in a comprehensive manner.
Instrumental group lessons are dealt with in a detailed chapter. The book thus presents the central aspects of educational professionalism in a comprehensive manner.