How Professors Think. Inside the Curious world of academic judgment
Par :Formats :
Définitivement indisponible
Cet article ne peut plus être commandé sur notre site (ouvrage épuisé ou plus commercialisé). Il se peut néanmoins que l'éditeur imprime une nouvelle édition de cet ouvrage à l'avenir. Nous vous invitons donc à revenir périodiquement sur notre site.
- Réservation en ligne avec paiement en magasin :
- Indisponible pour réserver et payer en magasin
- Nombre de pages330
- PrésentationBroché
- FormatGrand Format
- Poids0.42 kg
- Dimensions14,0 cm × 21,0 cm × 2,1 cm
- ISBN978-0-674-05733-3
- EAN9780674057333
- Date de parution01/01/2009
- ÉditeurHarvard University Press
Résumé
In the academic evaluation system known as "peer review," highly respected professors pass judgment on the work of others. But only those present know exactly what is said. Michèle Lamont observed deliberations for fellowships and research grants, and interviewed panel members at length. In How Professors Think, she reveals what she discovered about this secretive and powerful world.
In the academic evaluation system known as "peer review," highly respected professors pass judgment on the work of others. But only those present know exactly what is said. Michèle Lamont observed deliberations for fellowships and research grants, and interviewed panel members at length. In How Professors Think, she reveals what she discovered about this secretive and powerful world.